czwartek, 10 stycznia 2013

Adam Węgłowski - Przypadek Ritterów



Poznań, 10.01.2013 r.

Drogi Panie Adamie!

                Zaintrygował mnie „Przypadek Ritterów”. Po lekturze zaczęłam szukać informacji na ten temat. W głowie mi się nie mieszczą te procesy i opowieści o mordach rytualnych. Jak to możliwe, że ludzie wymyślali niestworzone historie, zamiast dociekać prawdy?
                Pańska książka to znakomity kryminał, jak i ogromne źródło wiedzy historycznej. Cytaty z analiz medycznych wstrząsnęły mną, jak żadne inne książkowe opisy zabójstw. Niewiarygodne, że właśnie te fragmenty nie są tylko wymysłem Pańskiej wyobraźni. Wcześniej nie miałam pojęcia o oskarżeniach dotyczących mordów rytualnych. Czegoś takiego nie uczą w szkołach na lekcjach historii.
Dodatkowo stworzył Pan
bardzo realistyczny opis próby rozwiązania zagadki. Niestety główny bohater jest według mnie dość przewidywalny. Jego zakochanie, przemiana, uparte dążenie do rozwiązania tajemnicy… Historia Kamila Korda nie zaskakuje. Szkoda.
                „Przypadek Ritterów” to niezły book! Przyznam, że po przeczytaniu ostatnich stron części III czułam rozczarowanie. Na szczęście tylko przez chwilę na mojej twarzy wymalował się grymas niezadowolenia. Wpuścił mnie Pan „w maliny”, a ja nie zauważyłam podstępu. Bardzo sprytnie.
                Tę pozycję z pewnością będę polecać moim znajomym. Myślę, że będą, tak samo jak ja, ogromnie zaskoczeni przedstawionymi przez Pana faktami.

Pozdrawiam,
Ilona

4 komentarze:

  1. Forma Twoich postów jest wprost niezwykła :-) Bardzo przyjemnie czyta się takie listy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takim opisie, aż chce mi się sięgnąć po tę książkę. Pożyczysz? :)

    OdpowiedzUsuń