czwartek, 9 maja 2013

J. Ch. Andersen - Baśnie



"Baśnie" Hans Christian Andersen
Poznań, 09.05.2013 r.

Droga Kreatywo!

Piszę do Ciebie, ponieważ ostatnio przeczytałam, że Twój blog właśnie obchodzi swoje urodziny. Chciałabym złożyć Tobie serdeczne życzenia i jednocześnie wziąć udział w organizowanym z tej okazji konkursie. Żeby formalności stało się zadość informuję: ten post bierze udział w konkursie organizowanym przez CupoNation.pl oraz kreatywa.net.
Zadanie konkursowe wydaje się proste, ale kiedy zaczęłam zastanawiać się nad tym jaka książka jest moją ulubioną, okazało się, że jest ich cały stos! Postanowiłam jednak napisać o egzemplarzu, który od dawna zajmuje szczególne miejsce na mojej półce. „Baśnie” J. Ch. Andersena są ze mną od dzieciństwa. Minął już czas kiedy mama czytała mi do snu, jednak często nadal z sentymentem przeglądam podniszczone już nieco strony, wspominając 
te chwile. Moją ulubioną baśnią była wówczas „Calineczka”. Każdy chyba zna jej historię – malutka, bezbronna, śliczna dziewczynka, której życie było pełne niespodzianek i przykrości.
Niedawno znowu czytałam „Baśnie” i pewnie będę wracała do nich jeszcze wiele razy. Będąc dzieckiem zachwycałam się tą książką. Mój egzemplarz dodatkowo jest okraszony niesamowitymi rysunkami Jana Marcina Szancera. Takie ilustracje pomagały mi przenieść się w niezwykły, baśniowy świat. Uwielbiałam chwile, kiedy mi czytano te wspaniałe opowieści.
Na tym kończę mój list. Życzę jeszcze Tobie wspaniałych chwil z niezwykłymi książkami i wielu lat owocnego blogowania.
Pozdrawiam,
Ilona



"Calineczka" ilustracja Jana Marcina Szancera



2 komentarze: